Od udírny chytl celý rodinný dům
Štěpánov – Čtyři hasičské jednotky bojovaly celou noc ze soboty na neděli s požárem rodinného domu…
10. 06. 2022 - 15:24
Každé čtvrtletí dokládají příjemci příspěvku na bydlení, přídavku na dítě a zvýšeného příspěvku na péči příjmy a uhrazené náklady na bydlení za předchozí kvartál. Momentálně se jedná o podklady za 2. čtvrtletí letošního roku. Tato povinnost ale neznamená, že klienti musí trávit čas ve frontách. Podklady pro vyhodnocení nároku na výše uvedené dávky je možné zaslat elektronicky, např. přes Identitu občana (mj. bankovní identitu či Mobilní klíč eGovernmentu). Nově si zájemci mohou zřídit mobilní klíč na všech krajských pobočkách Úřadu práce ČR u přepážek označených logem Czech POINT. Tuto možnost mohou využít všichni klienti ÚP ČR, včetně občanů Ukrajiny pod dočasnou ochranou.
Příjemci výše uvedených dávek musí každé čtvrtletí dokládat příjmy a náklady související s bydlením proto, aby jim nárok na ně nezanikl. Zároveň se také na základě těchto podkladů promítne do výše už poskytovaných dávek to, že případně došlo ke zvýšení nákladů na bydlení, např. v souvislosti se zdražením energií, nebo k poklesu příjmů. Změny stačí doložit v průběhu celého července. Není tedy nutné jít na ÚP ČR hned v prvních dnech nového čtvrtletí.
S ohledem na aktuální situaci a s ohledem na fakt, že se na ÚP ČR denně obrací čím dál tím větší počet klientů, snaží se úřad v maximální možné míře zajistit dostupnost služeb všem, kteří je potřebují.
„Nejjednodušší a nejrychlejší forma komunikace s Úřadem práce ČR je ta elektronická, prostřednictvím nástrojů Identity občana. Jsme si vědomi toho, že ne všichni klienti chtějí využívat elektronickou komunikaci, třeba kvůli obavě z toho, že to nezvládnou, nebo dávají přednost osobnímu jednání. Proto jsme na všech našich krajských pobočkách otevřeli ve spolupráci s Českou poštou s. p. kontaktní pracoviště Czech POINT. Na viditelně označených přepážkách si lidé mohou bezplatně zřídit např. Mobilní klíče eGovernmentu. Tato forma vzájemné komunikace se v praxi velmi dobře osvědčila a naší snahou je přiblížit ještě více tyto služby veřejnosti,“ shrnuje generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.
Lidé mohou tedy s ÚP ČR komunikovat elektronicky v případě žádostí o dávky, podpory či zprostředkování zaměstnání a zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání, stejně jako v případě dokládání rozhodných skutečností pro konkrétní dávky. Formuláře mohou zasílat elektronicky prostřednictvím Identity občana. Vybrat si mohou hned z několika nástrojů, jako je Bankovní identita, eObčanka, NIA ID nebo třeba už zmíněný Mobilní klíč eGovernmentu. Další možností je podání dokumentů přes datovou schránku či e-mail s uznávaným elektronickým podpisem. Tiskopisy je možné zaslat též poštou (s vlastnoručním podpisem) nebo odevzdat na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR. Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, jsou k dispozici na www.mpsv.cz/web/cz/formulare. Informace o možnostech e-podání jsou zájemcům dostupné na uradprace.cz/web/cz/elektronicka-komunikace.
Štěpánov – Čtyři hasičské jednotky bojovaly celou noc ze soboty na neděli s požárem rodinného domu…
Poslední adventní neděle nabízí ohlédnutí za Vánočními trhy. Ty mají před sebou program už jen do…
I když je případ zatím v šetření, vše nasvědčuje tomu, že viníkem je řidič. Jde o dopravní nehodu,…
Výraznou olomouckou stopu mělo slavnostní vyhlášení 29. ročníku prestižní soutěže Českých 100…
Olomouc - Část úředníků olomouckého magistrátu by se měla do dvou let přestěhovat do budovy pošty v…
Olomouc – Dnes začíná platit na železnici nový jízdní řád. Co nového přináší v regionu? Nic…