
Tramvaje se vrátily na poškozenou trať, musí jet pomaleji
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
foto: Wikipedia
21. 02. 2020 - 12:00
Celkovou rekonstrukcí projde v následujících měsících jedna z nejfrekventovanějších ulic v centru Olomouce, ulice 8. května. Vyžaduje si ji především stav tramvajové trati i některé další skutečnosti. Ve středu v podvečer proběhlo i veřejné setkání a diskuze o průběhu stavby a o organizaci a fungování staveniště. Zúčastnily se jej desítky majitelů nemovitostí i obchodníků, kterých se stavba dotkne.
Připravovaná rekonstrukce se týká celého uličního prostoru včetně inženýrských sítí od křižovatky ulic Pekařská, Zámečnická a Opletalova, až po zaústění ulice do náměstí Národních hrdinů. Opravou projdou všechny povrchy vozovek, vjezdů, chodníků, tramvajová trať včetně trolejového vedení a veřejné osvětlení. Stavba bude probíhat od března do listopadu tohoto roku.
Vybraná stavební firma začne s přípravnými pracemi 5. března, týkat se budou například snesení tramvajových trolejí. Umožní jí to i skutečnost, že s ohledem na zahájení rekonstrukce mostu přes Moravu na Masarykově třídě bude už 2. března zastavena tramvajová doprava. Převzít staveniště by firma měla počátkem března a dle schváleného harmonogramu má v ulici pracovat osm měsíců, tedy do listopadu. Od uvedeného data už bude ulice neprůjezdná, výjimku budou mít pouze vozidla s povolením stavby. Po celou dobu bude zajištěn pěší průchod ulicí, nutný vjezd složek integrovaného záchranného systému i vstup do jednotlivých nemovitostí a prodejen. Stavba bude začínat na straně křižovatky s ulicemi Zámečnická a Pekařská. Zhruba od poloviny července by se pak měla stavba posunout dál za nákupní galerii tak, aby křižovatkou u Koruny už mohl projíždět výlukový autobus MHD.
Město se snažilo zajistit majitelům nemovitostí v ulici i obchodníkům co nejlepší zázemí. Zásobování bude zajištěno prostřednictvím tří zásobovacích stanovišť, parkování pro ty, kdo dosud využívali vlastní pozemky ve vnitroblocích, bude zajištěno na vyhrazených místech v sousední ulici.
„Snažíme se usnadnit lidem situaci a zmírnit dopady stavby, právě proto se s majiteli nemovitostí scházíme a informujeme je o všem, připravujeme také i informační místo v galerii Moritz, kde bude po celou dobu stavby připraven náš pracovník,“ vysvětluje náměstek primátora Martin Major. Také zhotovitel určí během příštího týdne kontaktní osobu, která bude jak na místě, tak i na telefonu poskytovat občanům informace o průběhu stavby a o řešení konkrétních problematických situací. Kontakt na tuto osobu bude zveřejněn jak na speciálním webu o průběhu stavby, tak i na tabulích u staveniště.
Zhotovitelem byla vybrána olomoucká akciová společnost IDS - Inženýrské a dopravní stavby. „Jsme olomoucká firma, naše město známe a máme k němu vztah. Můžeme slíbit občanům, že uděláme všechno pro to, aby diskomfort, který stavba vyvolá, byl pro ně co nejmenší,“ vzkázal Hynek Schilberger, místopředseda představenstva vybrané společnosti. V průběhu středeční besedy opakovaně vysvětloval, že ulice 8. května bude do listopadu především staveništěm, ovšem v případech, kdy bude s ohledem na aktuální průběh stavebních prací možné vyhovět například vážné potřebě vjezdu do části stavby, zástupci zhotovitele se budou snažit o maximální vstřícnost.
Při diskuzi s obyvateli ulice či provozovateli různých prodejen zazněla řada poměrně detailních dotazů na varianty technického řešení zavěšení trolejí, osvětlení či dopravní režim a počet parkovacích míst v ulici po dokončení její rekonstrukce. Přítomní byli ujištěni, že o jednotlivých konkrétních řešeních mohou ještě v příštích týdnech jednat.
Celkové náklady na rekonstrukci by měly být téměř 75 milionů korun včetně DPH. Akce je realizována za podpory dotace z fondů EU prostřednictvím operačního programu Doprava částkou až 35,6 milionů korun.
Aktuální informace o průběhu stavby, dokumenty či novinky v dopravě budou postupně zveřejňovány zde.
Tramvaje na Nové Sady po osmidenní výluce opět jezdí. Výluku zavinila nehoda vlaku, který vykolejil…
Výluka tramvajového provozu na Nové Sady, způsobená vykolejením vlaku na křížení tratí v ulici…
Olomouc - Městská policie v Olomouci v poslední době zaznamenává zvýšený počet případů porušování…
Olomoucké tržiště čeká významná proměna. Podkladem bude projektová dokumentace, jejíž zadání…
Olomouc – Bohužel to není aprílový žert. Tramvaje z centra města Olomouce na zastávku Nová Ulice…
Byl běžný páteční den a Radek si vyzvedával svého zdravého syna na fotbalovém tréninku. Plánování…