East Park Olomouc

NOVINKY NA DRÁZE Nový jízdní řád ČD: Moderní jednotky, dražší jízdenky

Nový jízdní řád ČD: Moderní jednotky, dražší jízdenky

foto: ČD

15. 12. 2024 - 14:51

Olomouc – Dnes začíná platit na železnici nový jízdní řád. Co nového přináší v regionu? Nic zásadního. Některé spoje zmizí, nové se jinde objeví. Příští rok by mělo jezdit po kraji 27 moderních souprav RegioPanter, což bude znamenat dvě třetiny obnoveného vozového parku. Mírně, asi o pět procent, podraží běžné jízdné a vlaky regionální dopravy dostanou nová značení. Počet dálkových spojů směrem Praha, Ostrava, Brno nebo Břeclav zůstává plus mínus stejný.

„Olomoucký kraj uvolní na zajištění veřejné dopravy celkem 2,21 miliardy korun, přičemž 1,32 miliardy půjde na železnici. Příští rok najezdí vlaky v našem regionu přes šest a půl miliónu kilometrů, což je více než letos,“ uvedl Bohuslav Hudec, náměstek Olomouckého kraje pro oblast dopravy.

Cestující asi nejvíce ocení nové vlakové jednotky RegioPanter, které od letoška v Olomouckém kraji jezdí a nabízí lidem větší pohodlí. Novinky v jízdních řádech vychází vstříc lidem, kteří si přáli posunout například odjezdy vlaků nebo cílové stanice.

„S novým jízdním řádem přejdou pod objednávku Olomouckého kraje tři páry spěšných vlaků spojující Olomouc s Otrokovicemi a Starým Městem u Uherského Hradiště. Na základě požadavku kraje přibyde nový ranní vlak z Javorníku ve Slezsku do Jeseníku. Spěšný vlak Sp 3634 bude nově vyjíždět už ze Šumperka, dosud vyrážel z Uničova,“ přiblížil změny Petr Pošta, mluvčí Českých drah.  

Kompletní výčet změn najdou lidé na webu Českých drah, v on-line jízdních řádech nebo na KIDSOK.CZ.

Cestující si již letos zvykli na pravidelně zpožděné spoje jedoucí směrem od Ostravy a Přerova. „Nadále pokračují rozsáhlé výlukové práce na odbočce Jezernice mezi stanicemi Lipník nad Bečvou a Drahotuše,“ uvedl Petr Pošta. Právě souběh dálkové, nákladní a lokální dopravy v jednom úzkém hrdle způsobuje často zpoždění projíždějících i navazujících spojů dálkových a regionálních linek.

V novém jízdním řádu je bohužel stále omezen provoz na tratích, které byly poničeny povodněmi letos v září. Na trati 292 (Zábřeh na Moravě – Šumperk – Krnov) se podle aktuálních informací Správy železnic předpokládá zprovoznění úseku Mikulovice – Písečná 31. května 2025. Poškozený úsek Vápenná – Velká Kraš na trati 295 (Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku) by měl být zprovozněn 31. října 2025.

 

Další články